Uvodnik - Vidi 276

Uvodnik - Vidi 276

Sreća je u detaljima

Svakim uvodnikom volim ispričati priču za koju mislim da će na zanimljiv način prenijeti sliku o nečemu što smatram najvažnijom temom mjeseca.

Urednik Tomislav Kotnik

Ekstremnih 7680 x 4320 piksela u usporedbi s 1920 x 1080 nadnaravni je doživljaj

  Nemam običaj u uvodnicima isticati baš određeni hardver koji smo testirali u proteklom mjesecu iz razloga što čitateljima želim ostaviti slobodu da sami prosude. Vjerujemo da je čitateljima to lako dokučiti na temelju naših dobro osmišljenih testova koji detaljno i često na jedinstven, ponekad i pomaknut, ali svakako originalan način prikazuju neki novi uređaj čija je tehnologija za nas potpuno nova te često moramo osmisliti potpuno novu metodologiju testiranja.
No ovaj put nešto me jako zainteresiralo u Vidilabu i ostavilo me bez teksta. Prije koji mjesec gledao sam film Bohemian Rhapsody, veseli filmski podsjetnik o mojoj omiljenoj grupi Queen kada sam bio klinac kojem su se tinejdžeri činili kao sasvim odrasli i ozbiljni ljudi. Što oni, naravno, i jesu, a to sam spoznao kasnije kada sam i sam postao tinejdžer. Osim zgodne priče i dobrih pjesama u tom filmu nešto me posebno i potpuno oduševilo, a to je filmska rekonstrukcija poznatog humanitarnog i planetarno poznatog koncerta Live Aid na Wembley stadionu u Londonu. Tada sam kao klinac tek počeo otkrivati rock, koji je vrlo bezobzirno potiskivao prve dobrohotne školske pjesmice o prijateljstvu i drugarstvu koje smo bubali do iznemoglosti na školskim priredbama. Sjećam se točno gdje sam bio kada sam gledao taj monumentalni koncert na malom narančastom Telefunken televizoru u boji , veličine današnjih 17-inčnih ekrana. Nisam se tada razumio u rezolucije, ali tada je cijela Europa, osim Engleske i Francuske, emitirala 650 linija s frekvencijom od 50 Hz, što je ekvivalent rezolucije 720 x 576 piksela. To je rezolucija u kojoj vam je jedino brk Freddieja Mercuryja pomogao da prije tona možete shvatiti da je baš on stupio na scenu jer je, naime, preporučena udaljenost promatrača slike televizora standardne kvalitete iznosila 4 do 6 visina slike. Dakle, ako je visina telke bila „velikih“ 30 cm, trebali ste se odmaknuti od ekrana na dobrih 180 cm. Stoga je dobro prepoznavanje detalja u mutnjikavoj kaši pokretnih slika s tv ekrana koja je dopirala do gledatelja bilo presudna vještina u dobrom praćenju zbivanja na ekranu.
U filmu Bohemian Rhapsody prvi put sam vidio detalje koje tada u osamdesetima nisam vidio jer je rezolucija tadašnjih kamera bila veća od mogućnosti prijenosa na naše ekrane. Sada sam u filmu vidio lica u publici i svaku grimasu koje su pojačavale atmosferu koja je elektrizirala tadašnji Wembley. Vidio sam koliko su ljudi bili iskreno sretni što su dio tog povijesnog događaja koji je bar na jedan dan ujedinio cijeli svijet u nekoj dobroj stvari. Mogao sam vidjeti i kakav uzorak košulje imaju ili boju naočala koje nose. Ono što pak nisam vidio, moj je mozak interpolirao jer je sada već imao dovoljno detalja da učini sliku još oštrijom, samo za moj ugođaj.
Tek mjesec dana poslije, ono što se dogodilo s filmom Bohemian Rhapsody dogodilo se opet, ali sada u našoj redakciji. Došao nam je prvi 8K televizor na test. Ekstremnih 7680 x 4320 piksela u usporedbi sa „samo“ 1920 x 1080 koje pruža Full HD nadnaravni je doživljaj ako imate 8K sadržaj koji možete gledati. Mi takav testni sadržaj nismo mogli proizvesti jer smo na raspolaganju imali tek 4K kameru.
No baš danas, na zadnji dan produkcije novog broja kada su dečki odlučili na telki prikazati materijal koji su slikali našom 4K kamerom (3840 x 2160 piksela), ostali smo šokirani količinom detalja koji su isplivali, a koje nismo vidjeli u ranijem pregledu slika na „običnim“ ekranima 4K rezolucije. S obzirom na to da smo slikali zabavnu radionicu slaganja kućišta te temu „case modding“ s gomilom sitnih detalja, ostali smo neko vrijeme „zamrznuti“ nad ekranom pregledavajući scene kao da nam se prikazuju slike potpuno novog svijeta koji do sada nismo vidjeli.
Bilo je šokantno kako je umjetna inteligencija ovog televizora kvalitetno interpolirala, odnosno nadomjestila piksele koji nedostaju u našem 4K snimljenom materijalu i zapravo kreirala nove piksele koji uopće ne postoje te stvorila sliku punu detalja koja doslovno hipnotizira promatrača. Pokušali smo vam to dočarati kroz tekst i slike na našem YouTube kanalu, no jedino uživo gledajući naš testni materijal možete shvatiti genijalnost inženjera koji su kreirali ovaj uređaj. Kao što sam rekao na početku, ne volim vam kao urednik sugerirati tehnologiju ili hardver koji bi vas trebao oduševiti, no ovo je nešto što ćete i sami shvatiti kad ga uskoro vidite na policama trgovina. Ovaj broj smo se jako potrudili biti zabavni s hardverskim radionicama koje će vas možda inspirirati da se i sami upustite u tehnološke eksperimente i avanture, pa nam pošaljite vaša iskustva, rado ćemo ih objaviti. Uživajte u novom broju i naravno VIDI-mo se za mjesec dana!

Sadržaj časipisa Vidi 276 potražite na ovom linku!

Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.