Hrvatski animatori na Annecy festivalu - AI u animiranom filmu

Hrvatski animatori na Annecy festivalu - AI u animiranom filmu

Animacija & tehnologija

Ogroman uspjeh uvrštavanja hrvatskih filmova u natjecateljske programe jednog od najvećih svjetskih festivala animiranog filma bio je povod da od njihovih autora saznamo nešto o novim tehnikama i tehnologijama koje sve više prodiru u taj medij.

AI u animiranom filmu

Kako će umjetna inteligencija utjecati na budućnost animiranog filma, otkriva nam lead animator filma „Avanture Glorie Scott: Ubojstvo u Katedrali“

Piše: Kristijan Dulić

 

Fotka Kristijan Dulic

Film “Avanture Glorie Scott: Ubojstvo u Katedrali” je peti film u čijoj sam izradi sudjelovao u svojstvu Lead Animatora/Animatora, a bit će prikazan na festivalu Annecy.

Moji početci kao animatora su bili na izradi video igara, drugom polovicom devedesetih godina. Tada smo koristili 365-tice ako me sjećanje dobro služi. Kratko nakon toga dolaze 465, pa optički skeneri, pa grafički tableti i tako malo po malo, evo nas tu gdje smo danas. Mrcine od računala, farme za rendering, motion capturing tehnologija i ostala čudesa. Sa svime time naravno dolaze i paketi različitih softvera s mnogobrojnim mogućnostima ne bi li se postigao što bolji rezultat.

Trenutno radim na svom prvom autorskom filmu radnog naslova “PUTNIK” u 3D tehnologiji. Taj film je tematski blizak ovoj temi samo po tehnologiji koja se koristi u izradi. Međutim, drugi film koji je u ranom razvoju, radnog naslova “2Morow” i za koji se nadam da će HAVC imati sluha, jeste film koji se bavi utjecajem moderne/buduće tehnologije i njezinih mogućnosti na društvo i pojedinca.

I tako smo stigli do prave teme ovog teksta, the best of današnje i buduće tehnologije.

 

putnik 05

Kao ljubitelja znanstvene fantastike, u većini slučajeva bi me razveselilo kada bih naišao na vijest o dostignućima o kojima sam nekada čitao tj. gledao u djelima znanstvene fantastike. Recimo, mobiteli koje sam doživio poput komunikatora iz Star Treka ili, recimo, prvo uspješno kloniranje, ovca Dolly. Kako sam sve češće nailazio na takve vijesti, tako sam sve intenzivnije počeo pratiti i istraživati tehnološka dostignuća.

Tako se i počela razvijati ideja za film “2Morow”. Kako želim da film bude baziran na stvarnoj tehnologiji današnjice, potraga za informacijama je postala ozbiljnija uz mnoštvo provjeravanja istinitosti informacija i filtriranja istih. Tada se preda mnom otvorio cijeli novi svijet. Gomila zanimljivih i fascinantnih stvari.

Za koju god inovaciju ili znanstveno istraživanje sam počeo skupljati informacije, nakon kratkog vremena sam naišao na zajednički nazivnik, AI (umjetna inteligencija). Naravno da svi znamo što je AI u filmovima, ali kako zapravo radi, bila mi je nepoznanica pa se trebalo i s time upoznati.

 

ruksak 020

Moj prvi susret s pojmovima Neuronska Mreža i Deep Learning je bio wow. Klik, klik, klik po mišu i onda još malo klikanja i osnovna ideja kako to sve skupa funkcionira je postala jasnija. Zaključak nakon svega toga je: OK, roboti preuzimaju poslove, that’s it. Za mene više nije pitanje hoće li roboti preuzeti neki posao već kada će ga preuzeti, uključujući i posao animatora.

I tako, naravno opet uz malo klikanja, dolazimo do gospodina imenom Koichi Hamada, Senior Staff Research Engineer in AI at DeNA, Ph.D. Njegov AI poput svih ostalih koristi neuronsku mrežu i Deep Learning sustav za učenje. DeNA AI se uči tj. trenira za izradu animacije, faziranje, kreiranje pozadina i sl. Bave se i 3D animacijom.

 

mutant 028

Kao i bilo drugi koji proces učenja, tako i ovaj AI nailazi na poteškoće, ali vjerujem da će to biti riješeno u bliskoj budućnosti. Video primjeri koje su pokazali po mom mišljenju izgledaju jako dobro. Kada će DeNA AI biti u potpunosti utreniran za proizvodnju animiranih filmova, nemam pojma, ali sam poprilično siguran da će biti. Ako to ne bude njihov AI, neki drugi AI različitog imena, neke druge kompanije će se pojaviti, prije ili kasnije. Za više informacija o ovome, upišite u Google „Anime Generation with Dena AI“ i klik, klik, klik.

 

Untitled 1

Kako završiti tekst o AI poglavlju koje još nije ispisano i koje se ispisuje u realnom vremenu osim: “We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile.”

 

 

(Stranica 4 od 4)
« Prev All Pages Next » (Stranica 4 od 4)
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

// možda će vas zanimati

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.

Skeniraj QR Code mobitelom i ponesi ovu stranicu sa sobom

Hrvatski animatori na Annecy festivalu - VidiLAB - QR Code Friendly

Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.